Online verkoopkansen

Online verkoopkansen

Professioneel Klantcontact Extra Modules

Professioneel Klantcontact: Online verkoopkansen

Resultaat van de training Online Verkoopkansen

Na de training Online verkoopkansen is de deelnemer in staat koopsignalen en marktkansen online te signaleren en te benutten. Hierbij is der medewerker zich bewust van het belang om te verkopen zonder dat het voelt als verkopen.

Bel mij terug

Voor wie?

Deze training is geschikt voor webcare medewerkers en (ervaren) klantcontact medewerkers die de overstap maken naar webcare en online koopsignalen wil herkennen en deze wil benutten voor verkoop en meer klantenbinding. De deelnemers dienen “affiniteit met online” te hebben en te beschikken over een minimaal MBO3 niveau wat betreft schriftelijke en mondelinge taalbeheersing.

Inhoud

De deelnemer neemt kennis van en oefent met:

  • Verkopen als onderdeel van service en klantgerichtheid
  • Koopsignalen en koopmotieven
  • Technieken om online te verkopen zonder dat het voelt als verkopen
  • Herkennen en inschatten kansen

Duur en Opzet

De training duurt twee dagdelen en vraagt 6-8 uur zelfstudie.

  • Voorbereiding – lesstof doornemen en het voorbereiden van beroepsgerichte opdrachten
  • Training deel 1- kennisoverdracht, praktijkcasuïstiek en oefenen op basis van (branche relevante) praktijksituaties
  • Ervaringsuren inclusief praktijkopdracht en theorie refresh
  • Training deel 2 – feedback op oefenopdracht, praktijkcasuïstiek en oefenen
  • Toetsing
  • Ervaringsuren
  • Opfrismoment na 6 weken

Evaluatie en Kwaliteitsborging

Wij evalueren standaard de tevredenheid van de deelnemers na afloop van de training met een evaluatieformulier. De resultaten worden teruggekoppeld naar zowel opdrachtgever als trainer

Kerncompetenties die ontwikkeld worden

  • Ondernemend en commercieel handelen
  • Richten op klantbehoeften en verwachtingen
  • Analyseren

 Bel mij terug