Klantgerichtheid

Klantgerichtheid

Professioneel Klantcontact Basis

Professioneel Klantcontact Basis: Klantgerichtheid

Dienstverlening is een vak apart. Het vereist specifieke vaardigheden om voor een organisatie verschil te kunnen maken in het contact met klanten. De training Basis Klantgerichtheid legt samen met een vijf-tal andere trainingen in totaal 3 ½ dagen de basis voor professionaliteit in klantcontact. Hierbij gaat het om de benodigde vaardigheden, technieken, houding en competenties. Bij goed resultaat van alle zes trainingen ontvangt de deelnemer het certificaat ‘Professioneel Klantcontact Basis’. Het einddoel is dat de deelnemer klantgesprekken op klantvriendelijke wijze weet af te handelen. De medewerker bouwt klantrelaties op en onderhoudt ze en is zich tevens bewust is van de eigen rol.

Bel mij terug

Resultaat van de training Basis Klantgerichtheid

Na de training Basis Klantgerichtheid kan de deelnemer eenvoudige vaardigheden toepassen om aan te sluiten op de klant. Hierbij is hij zich tevens bewust wat er nodig is om de klant daadwerkelijk centraal te stellen in gesprekken. Bij goed resultaat ontvangt de deelnemer het deelcertificaat ‘Basis Klantgerichtheid’, wat onderdeel is van het certificaat ‘Professioneel Klant Contact Basis’.

Voor wie?

Deze training is geschikt voor elke medewerker die regelmatig contact met klanten heeft, hetzij via de telefoon, balie of rechtstreeks, en de basis technieken wil leren om op correcte wijze aan te sluiten op de klant en zijn behoefte.

Inhoud

De deelnemer neemt kennis van en oefent met:

Klanttypen en –behoeften

  • Vraagstellingen horende bij de verschillende klanttypen
  • Verschil in klant niet centraal en wel centraal
  • Aandacht voor de eigen rol bij klantgerichtheid

Duur en Opzet

De training duurt een dagdeel (4 uur) en vraagt 2-4 uur zelfstudie.

  • Voorbereiding – lesstof doornemen en beroepspraktijk geënte opdrachten
  • Training – kennisoverdracht, praktijkcasuïstiek en oefenen op basis van (branche relevante) praktijksituaties
  • Toetsing
  • Ervaringsuren
  • Opfrismoment na 6 weken

Evaluatie en Kwaliteitsborging

Wij evalueren standaard de tevredenheid van de deelnemers na afloop van de training. De resultaten worden teruggekoppeld naar zowel opdrachtgever als trainer.

Kerncompetentie die ontwikkeld wordt

  • Richten op klantbehoeften en verwachtingen

 Bel mij terug