Coaching on the job

Coaching on the job

Werken aan individuele en teamontwikkeling

Coachen

Heeft u hulp nodig bij het effectief communiceren en omgaan met conflicten op uw afdeling? Of wilt u meer weten over de verschillende stijlen van leidinggeven? Dan kan een coach u wellicht helpen.

Onderzoek wijst uit dat leidinggevenden hulp zoeken bij dilemma’s en thema’s zoals het eigen zelfbeeld (74%), effectief communiceren (72%), stijlen van leidinggeven (55%), omgaan met conflicten (64%), valkuilen herkennen (77%), balans vinden tussen werk en privé (40%) en grenzen leren stellen (48%). (Onderzoek van KPMG in samenwerking met de Erasmus Universiteit ‘Leiderschap & Coaching in tijden van crisis’, 2009)

Bij coaching gaat het vaak om het verbeteren van communicatie vaardigheden, maar ook om stil te staan bij hoe klantgericht we zijn. Daarnaast draagt coaching bij aan het verbeteren van de zogenoemde mindset.
Individuele coachsessies kunnen bijdragen aan een positieve gedragsverandering. Een coach helpt je om inzicht te krijgen in patronen die hiertoe leiden. Daarnaast zoomt deze nog meer in op het individu waardoor je echt naar iemands leerbehoefte en competenties kunt kijken. Door nieuwe inzichten zal iemand sneller in staat de werkzaamheden op de afdeling klantcontact efficiënter uit te voeren en wordt het eindresultaat op een hoger niveau gebracht.

“Als er al een geheim voor succes is, dan is dat het vermogen om dingen te bekijken vanuit zowel het oogpunt van iemand anders als dat van zichzelf.” (Henry Ford)

Bel mij terug