Actief en servicegericht verkopen

Actief en servicegericht verkopen

Professioneel Klantcontact Extra Modules

Professioneel Klantcontact: Actief en servicegericht verkopen

Resultaat van de training Actief en Servicegericht Verkopen

Na de training Actief en Servicegericht Verkopen is de deelnemer in staat extra verkoop te genereren vanuit cross- en upselling. Hiertoe leert hij koopsignalen te herkennen, te creëren én vervolgens de deal te sluiten. Daarbij is hij zich bewust van zijn rol om actief bij te dragen aan het verstevigen van de klantrelatie. De training is samen met ‘Happy Sales’ onderdeel van de training ‘Cross- en Upsell voor Service’.

Bel mij terug

Voor wie?

Deze training is geschikt voor elke service medewerker, met minimaal 6 maanden ervaring in klantcontact én beheersing van basisvaardigheden klantcontact, die sneller koopsignalen wil herkennen en deze wil benutten voor verkoop en meer klantenbinding, het zij via de telefoon, balie of rechtstreeks.

Inhoud

De deelnemer neemt kennis van en oefent met:

  • Opfrissen van gesprekstructuur en klanttype
  • Verkopen als onderdeel van service- en klantgerichtheid
  • Koopsignalen en koopmotieven
  • Technieken om bezwaren te weerleggen
  • Technieken om de deal te sluiten
  • Lichte technieken om te verkopen zonder te verkopen
  • Gericht vertalen van USP´s en vergelijkingen met concurrenten naar klantvoordelen

Duur en Opzet

De training duurt twee dagdelen en vraagt 6-8 uur zelfstudie.

  • Voorbereiding – lesstof doornemen en het voorbereiden van beroepsgerichte opdrachten
  • Training deel 1- kennisoverdracht, praktijkcasuïstiek en oefenen op basis van (branche relevante) praktijksituaties
  • Ervaringsuren inclusief praktijkopdracht en theorie refresh
  • Training deel 2 – feedback op oefenopdracht, praktijkcasuïstiek en oefenen
  • Toetsing
  • Ervaringsuren
  • Opfrismoment na 6 weken

Evaluatie en Kwaliteitsborging

Wij evalueren standaard de tevredenheid van de deelnemers na afloop van de training met een evaluatieformulier. De resultaten worden teruggekoppeld naar zowel opdrachtgever als trainer

Kerncompetenties die ontwikkeld worden

  • Ondernemend en commercieel handelen
  • Richten op klant behoeften en verwachtingen
  • Overtuigen en beïnvloeden

 Bel mij terug